De campagne in Tweets #1

Wat doen de partijen en kandidaten op de Blauwe Vogel app?

Feb 02 2021

Auteur

Stijn de Vreede

Nu de lijsten zijn ingeleverd is het voor de partijen handen uit de mouwen. In deze series lichten we met tweets uit wat de partijen doen, wat ze uitstralen en welke slogans er in de campagnekantoren zijn bedacht.

Alles in random volgorde. Wat viel er op.

Volt voor het eerst gepeild op een zetel door de peiling van Maurice de Hond.


Dankzij Arnoud van Doorn van de Partij voor de Eenheid was #Piemeltaart gisteren de hele dag trending.


GroenLinks vraagt aandacht voor Moria.


Gert-Jan Segers van de ChristenUnie bedankt Carla Dik Faber voor haar inzet de afgelopen 8 jaar.


50Plus gaat in zee met PvdA, GroenLinks en de SP over het afdwingen van de gelijke beloning voor man / vrouw.


Partij voor de Dieren hamert op dat het toezicht binnen de slachthuizen tekort schiet, en gaat daar zo over in debat.


Uit de sloganbrainstorm bij D66 is 'De O van Onderwijs' als winnaar uit de bus gekomen.


Henk Krol komt uit onverwachte hoek over de internationale Building Back Better strategie. Thierry Baudet steunt dit debat.


Thierry Baudet deelt net voor 01:00 's nachts een artikel van een journalist die 'jaagt op de oligarchie en de Deep State'. Okee?


'Ombudspolitiek' wordt het campagnewoord van Code Oranje.


Splinter heeft net op tijd alle ondersteuningsverklaringen binnen.


De CAPS LOCK bleef even hangen bij TON van 50PLUS.


Komende dagen meer edities van de Campagne in Tweets. Alles wat opviel, zowel positief als negatief.